۱۴۰۰ بهمن ۲۷, چهارشنبه

شارمهد در خطر اعدام


 🔴عفو بین الملل از خطر اعدام جمشهید شارمهد خبر داد


 سازمان عفو بین‌الملل، با ارسال نامه‌ای به ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، گفت جمشید شارمهد، شهروند ایرانی-آلمانی که از هشت ماه پیش به دلیل اتهامات سیاسی زندانی شده، درپی یک روند محاکمه «مطلقا غیرعادلانه» در خطر محکوم شدن به اعدام قرار دارد!


🔴 کمپین «نجات جمشید شارمهد»: خانواده جمشید شارمهد «به‌شدت نگران جان وی هستند»   


آمدنیوز/کمپین «نجات جمشید شارمهد» در نامه‌ای به وزیر خارجه جدید آلمان خواستار اقدام جدی، فوری و مستقیم دولت آلمان برای نجات جان این شهروند ۶۶ ساله آلمانی زندانی در ایران شد.


در این نامه،  با تأکید بر این که «جان جمشید شارمهد، شهروند آلمانی که ۱۸ ماه در جمهوری اسلامی گروگان است، در خطر جدی قرار دارد»، از آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، خواسته شده برای نجات جان او تلاش کند.


این نامه با اشاره به اعدام روح‌الله زم، روزنامه‌نگاری که پس از ربوده شدن به ایران برده شد و در آن جا اعدام شد، عنوان شده است: 


«بسیار مهم است که دولت فدرال [آلمان] فورا برای جلوگیری از قتل دولتی برنامه‌ریزی شده آقای شارمهد اقدام کند» و «تمام راه‌های سیاسی و دیپلماتیک را برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران به کار گیرد.»


جمشید شارمهد، فعال سیاسی منتقد جمهوری اسلامی، در سفری از آلمان به هند، سه روز مجبور به توقف در فرودگاه دبی شد. 


خانواده‌ آقای شارمهد پس از قطع تماس او، از طریق رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی دریافته‌اند که این شهروند آلمانی توسط نیروهای مخفی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران برده شده است.


غزاله شارمهد، دختر این زندانی سیاسی دوتابعیتی در ایران، پیش‌تر گفت کمتر از ۳۰ روز برای نجات جان پدرش فرصت باقی مانده است.


امضاکنندگان این نامه تأکید کرده‌اند که خانواده جمشید شارمهد «به‌شدت نگران هستند» چرا که او «به‌شدت لاغر شده و دیگر خودش نیست.» آنها می‌گویند، دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی که به «قاضی مرگ» شهرت دارد، او را به «افساد فی‌الارض» متهم کرده که «در نظام حقوقی قرون وسطایی جمهوری اسلامی به معنی صدور مجازات اعدام است.»


غزاله شارمهد، بری روزن، ریچارد ردکلیف، ژیو وانگ، کایلی مور گیلبرت، مسیح علینژاد، جمشید برزگر، و نازنین بنیادی از جمله امضاکنندگان این نامه به وزیر امور خارجه آلمان هستند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...