۱۴۰۱ آذر ۲۴, پنجشنبه

اعدام شدگان اعتراضات



 آقای #محسن_شکاری در جریان اعتراضات سراسری در تاریخ سوم مهرماه در خیابان ستارخان #تهران بازداشت شد. وی سپس، مورخ ۱۰ آبان ماه توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه” به اعدام محکوم شده بود.

#مجیدرضارهنورد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر و شهروند ساکن #مشهد توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام “محاربه” به اعدام محکوم شد.آقای رهنورد متهم است که روز پنج شنبه ۲۶ آبان ماه در جریان اعتراضات سراسری، اقدام به قتل حسین زینال زاده و دانیال رضازاده، دو تن از نیروهای بسیج در مشهد کرده است. این اتهام در حالی بر علیه وی مطرح شده که در هیچ یک از تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط نهادهای امنیتی که ادعا شده از دوربین های مداربسته حوالی محل وقوع حادثه گردآوری شده، صورت ضارب مشخص نیست.گفتنی است، رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی چندی پیش با پخش اعترافات اجباری از مجیدرضا رهنورد در حالی که آثار شکنجه و ضرب و شتم در ظاهر این زندانی به وضوح عیان بود و دستش به دلیل شکستگی در گچ قرار داشت، مدعی شده بودند که وی را در تاریخ ۲۹ آبان ماه در استان سمنان و نه خراسان رضوی دستگیر کرده اند.مجیدرضا رهنورد، جوان ۲۳ ساله و ساکن مشهد تا پیش از دستگیری در یک میوه فروشی در خیابان پیروزی مشهد کارگری می کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...