۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

صدور یک حکم اعدام محمدمهدی محمدی فرد



 
صدور یک حکم اعدام محمدمهدی محمدی فرد


هم‌زمان رییس کل دادگستری مازندران اعلام کرد که برای یک معترض دیگر به نام محمد مهدی محمدی‌فرد به اتهام "افساد فی‌الارض و محاربه ازطریق ارتکاب جرم احراق و تخریب اموال، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور، اغوا و تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی" حکم اعدام صادر شده است.


رییس کل دادگستری مازندران مدعی شده که این معترض به اقداماتش اعتراف و تایید کرده که روز ۳۰ شهریور در اعتراضات نوشهر حضور داشته است. محمد صادق اکبری گفته: «[متهم] اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف کرده و کوکتل مولوتوف را به داخل مقر راهنمایی و رانندگی (میدان آزادی نوشهر) پرتاب کرده که موجب حریق و صدمات جدی به این مکان شده است.»


محمد مهدی محمدی‌فرد روز ۱۰ مهر بازداشت شد. گفته می‌شود تنها مستند پرونده علیه او اعترافات اجباری اوست که از طریق ساعت‌ها شکنجه و فشار اخذ شده است.


محمدی‌فرد در جریان پرونده از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده و در مرحله دادگاه نیز به او اجازه انتخاب وکیل تعیینی نداده‌اند. رییس دادگستری مازندران اما این موضوع را رد کرده و مدعی شده که این متهم وکیل تعیینی داشته است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...