۱۴۰۲ تیر ۶, سه‌شنبه

نامه سرگشاده عفو بین‌الملل به محسنی اژه‌ای؛ حکم اعدام محمد قبادلو را لغو کنید


  نامه سرگشاده عفو بین‌الملل به محسنی اژه‌ای؛ حکم اعدام محمد قبادلو را لغو کنید


سازمان عفو بین‌الملل روز جمعه ۱۶ ژوئن با ارسال نامه‌ای سرگشاده به  محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، خواهان لغو فوری دو حکم اعدام صادره برای محمد قبادلو شد.


طبق نامه، حق آقای قبادلو برای دسترسی به دادرسی عادلانه به طور فاحشی نقض شده است. عدم دسترسی به وکیل در مرحله تحقیقات مقدماتی، شکنجه سنگین، جلوگیری از دسترسی او به داروهای مربوط به اختلال دوقطبی‌اش، و مجبور کردن او به اعتراف به کشتن چند مقام امنیتی از جمله موارد نقض حقوق آقای قبادلو در جریان دادرسی بوده است.


یک مورد دیگر از نقض جدی حقوق محمد قبادلو، خودداری مقامات قضایی از صدور دستوری برای ارزیابی وضعیت روانی او است که به گفته خانواده و وکیلش از او سلب مسئولیت می‌کند. به گفته عفو بین‌الملل، قوانین و استانداردهای بین‌المللی اجرای حکم اعدام علیه افراد دارای ناتوانی روانی را ممنوع کرده است.


عفو بین‌الملل از محسنی اژه‌ای خواسته ضمن لغو فوری حکم اعدام محمد قبادلو، درمان فوری و مناسب سلامت روان و دسترسی منظم او به وکیل و خانواده‌اش را مهیا کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...