۱۴۰۲ مرداد ۲۵, چهارشنبه

جزییات به قتل رساندن شهاب هاشمی در همدان




شهاب ۲۶ ساله و دانشجوی سال آخر رشته حقوق از دانشکده علامه طباطبایی تهران بود. او علاقه زیادی به ورزش بوکس داشت و پست‌های اینستاگرامی‌اش از عشق او به ورزش و موزیک و کتاب حکایت دارد.


شهاب‌الدین به عنوان لیدر اعتراضات دانشجویی شناسایی و سپس ناپدید شده بود. از روز پانزدهم آذر ماه، تلفن همراه او خاموش و تلاش‌های خانواده برای یافتن او نتیجه‌ای نداشته است. تا این که پس از سه روز با برادر شهاب تماس گرفته و از او خواسته شد تا به خوابگاه دانشجویی دانشگاه علامه مراجعه کند.


برادر شهاب پس از مراجعه به دانشگاه در قسمت کتابخانه با پیکر بی جان او در حالی که حلق‌آویز شده بود، روبرو می‌شود. همچنین آثار ضرب و شتم بر پیکر او وجود داشته است.

نهادهای امنیتی سعی دارند با صحنه‌سازی و همچنین ارائه وصیت نامه‌ای که به گفته برادرش دست خط وی نیست، قتل او را خودکشی وانمود کنند و دانشگاه علامه نیز، در مصاحبه‌ای با ایرنا از خودکشی یکی از دانشجویان دانشگاه خبر داده بود.


حکومت در حالی کشته‌شدن او را به خودکشی نسبت می‌دهد که به گواه آشنایان، او دغدغه جامعه و مردم را داشته و در نوشته‌ای که از وی در یک گروه تلگرامی به جای مانده، از ظلم حکومت به مردم و جنایات رژیم برای حفظ نظام سخن گفته است.


شهاب‌الدین هاشمی که اعتقادات مذهبی داشت با استناد به یکی از آیات قرآن، حاکمیت را ستمگر خطاب کرده و همچنین طبق یک حدیث، سکوت در مقابل ظلم را جایز ندانسته بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...