۱۴۰۲ دی ۷, پنجشنبه

ارشاد رحمانیان جوانی که ۲۶ آبان ۹۸ ربوده شد و پیکر شکنجه شده اش آذر ۹۸ پشت سد پیدا شد


 ۲۴ آذر ۱۳۹۸، پیکر جوانی را پشت سد گاران مریوان در حالی پیدا کردند که تمام انگشتانش شکسته بود، دندان‌هایش کشیده شده بود و جمجمه‌اش خورد شده بود. او ارشاد رحمانیان بود که در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ ربوده شده بود.


سوران منصورنیا برادر جاویدنام دکتر برهان منصورنیا نوشته:

«هم‌اکنون پیرمردی در حین سیگار کشیدن در کنار سد گاران است که متوجه شناور بودن شی‌ای غریب بر روی آب می‌شود؛ با رسیدن نیروی انتظامی، و تایید پزشکی قانونی و خانواده، متوجه شدیم که آن شی غریب جسد بادکرده، کبود و سلاخی شده‌ی همان پسری است که ۲۶ آبان ربوده شده است.

حالا پیکر بی‌جانش، با انگشتان و استخوان‌های شکسته، دندان‌های کشیده و جمجمە خرد شده، و بدن قطعەقطعە شدەاش در سد گاران پیدا شده است. پدر ارشاد رحمانیان با دیدن جسد سکته می‌کند و حالا پس از ۴ سال نیمی از اعضای بدنش از کار افتاده است.»

«۲۴ آذر سالِ سیاه ۹۸»



ارشاد رحمانیان ۲۳ ساله و دارای لیسانس هوشبری در اتاق عمل بود.

ارشاد رحمانیان و هاشم مرادی در ۲۶ آبان ۹۸ ناپدید شدند و چند روز بعد پیکر ارشاد از سد گاران پیدا شد و پیکر هاشم از رودخانه‌ای در جوانرود.

بسیاری از معترضین آبان۹۸ از آن روزها ناپدید شده‌اند و هنوز سد و رودخانه‌ای پیکرشان را به خانواده‌هایشان تحویل نداده است... 


لازم به ذکر است طبق آمارهای اعلام شده تعداد درگذشتگان آبان ۱۳۹۸ حدود ۸۰۰۰ نفر بیش از آبان ۹۴ تا ۹۷ بوده است.

این تفاوت آمار درگذشتگان با توجه به آمار ماه‌های مهر و آذر آن سال، عادی نبوده است.


#آبان۹۸ #کدام_آبان #آبان_خونین #آبان_ادامه_دارد #ارشاد_رحمانیان #نه_به_جمهوری_اسلامی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...