۱۴۰۲ بهمن ۹, دوشنبه

حماسه ۸ دی سمیرم اصفهان۱۴۰۱


 روز گذشته خبر رسید که برای دو نفر از جوانان سمیرم حکم اعدام صادر شده است.


همچنین گفتیم که مراسم چهلم جاویدنامان سمیرم رژیم را عصبانی کرد و به این شهر قشون‌کشی کرده بود.

این ویدیو نگاهی است به حماسه ماندگار ۸ دی در شهر سمیرم، که اکثر مردم این شهر در مراسم شرکت کرده و علیه جمهوری اسلامی شعار دادند.


سمیرم حدودا ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد و روز ۸ دی ۱۴۰۱ در مراسم چهلم جان‌باختگان این شهر، همانطور که از تصاویر مشخص است، اکثریت مردم شهر حضور پیدا کردند.


پس از مراسم چهلم چهار جانباختگان سمیرم در دی‌ماه ۱۴۰۱ تعدادی از جوانان این شهر از جمله چهار هموطن به نام‌های فاضل بهرامیان، یونس بهرامیان، مهران بهرامیان و داریوش صاعدی بازداشت شدند.


آنها ماهها بدون داشتن وکیل انتخابی و ملاقات با خانواده در چنگ اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات بودند.


طبق خبرهایی که از سمیرم به دست ما رسیده، به مهران بهرامیان و فاضل بهرامیان برادر مراد بهرامیان از جانباختگان آبان ۱۴۰۱، حکم اعدام داده‌اند.


داریوش ساعدی و یونس بهرامیان نیز هر کدام به ۱۶ سال حبس محکوم شده‌اند.


بعد از خروش مردم سمیرم در ۸ دی ۱۴۰۱ (مراسم چهلم جان‌باختگان این شهر) حکومت به سمیرم قشون‌کشی کرد و فضای امنیتی ایجاد کرد و افراد بسیاری از جمله خانواده‌های دادخواه، بازداشت شدند. فردی از بسیجیان در درگیری‌های این شهر کشته شد و حکومت تلاش دارد تا کشته‌شدن او را به افراد زندانی نسبت دهد.



#سمیرم #مهران_بهرامیان #فاضل_بهرامیان #داریوش_ساعدی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...