۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

مجتبی قناعتی خلاری؛ دیوارنویس عاشق که بر اثر شکنجه کشته شد


 خواهر مجتبی قناعتی خلاری، این ویدیو را به مناسبت زادروز او منتشر کرد.


مجتبی قناعتی خلاری؛ دیوارنویس عاشق که بر اثر شکنجه کشته شد


...انقلاب آغاز شده بود. مجتبی نتوانست بی‌تفاوت باشد، به دنبال راهی بود که با انقلاب زن، زندگی، آزادی همراهی کند. او شروع به دیوارنویسی کرد. نوشتن شعار روی دیوار، راهی بود برای نشان‌دادن مخالفتش با دیکتاتوری جمهوری اسلامی.

مجتبی هر روز دیوارهای شهر شیراز را به آزادی فرا می‌خواند و مردم را به همراهی با انقلاب دعوت می‌کرد. به گفته دوستان و فامیلش، مجتبی هیچ زمان بی‌تفاوت نبود؛ از کودکی کنار درس‌خواندن و کارکردن، هرجا ظلمی می‌دید، سکوت نمی‌کرد. آخرین استوری اینستاگرام مجتبی، تصویری از نماد پیروزی ست با رنگ پرچم ایران‌مان.


در نهایت سرکوبگران جمهوری اسلامی روز ۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ – حین دیوارنویسی – او را بازداشت کردند. به گفته شاهدانِ عینی، چهار نفر لباس‌شخصی به‌زور مجتبی را بازداشت می‌کنند و همراه خود می‌برند. در بازداشتگاه مجتبی را تحت شکنجه‌های شدید قرار دادند.


 قرار بود همان هفته جشن نامزدی مجتبی برگزار شود. مجتبی برنامه‌ریزی کرده بود که نوروز ۱۴۰۲ کافه‌ای در شهر شیراز باز کند؛ اما جمهوری اسلامی این جوان را به قتل رساند….

پنج روز بعد از بازداشت، در ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱، مجتبی توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی زیر شکنجه به قتل رسید.

#مجتبی_قناعتی_خلاری #مجتبی_قناعتی #زن_زندگی_آزادی #مرد_میهن_آبادی #نه_میبخشیم_نه_فراموش_میکنیم #نه_به_جمهوری_اسلامی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...