۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

این ویدیو از سخنان محمد بروغنی در بین همبندی‌های خود پس از دریافت حکم اعدام


 امروز زادروز محمد بروغنی است، او تازه امروز بیست ساله شده است. محمد بیشتر از یک سال است که در زندان‌های جمهوری اسلامی است و  تحت فشار بسیار شدیدی قرار گرفته است.

او سرانجام پس از نقض حکم اعدامش، به ۵ سال حبس و ده سال تبعید به نائین اصفهان محکوم شده است. حکمی که بسیار ظالمانه است.


بیشتر از یک سال از بازداشت او گذشته است و به گفته یک منبع آگاه او در وضعیت روحی و جسمی بسیار نامساعدی قرار دارد. 


محمد بروغنی، در تهران بازداشت شد و در دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست ابوالقاسم صلواتی با عنوان این که در تظاهرات خیابانی پاکدشت حضور داشته، به «محاربه» متهم و به «اعدام» محکوم شده بود که حکم اعدام او به ۵ سال حبس و ده سال تبعید تبدیل شد.



حسین، پدر محمد بروغنی می‌گوید: «محمد همیشه رویا‌پردازی می‌کرد. همیشه رویا می‌دید و شرایط را برای خودش بهتر می‌کرد. الان هم می‌دانم در زندان رویای آزادی می‌بیند.»


او اضافه می‌کند: 

«اصلیت ما سبزواریه، اما در پاکدشت ورامین زندگی می‌کنیم و روزی‌مان را از طریق جمع‌آوری ضایعات آهن به دست می‌آورم. 


محمد، پسرم  از بچگی‌اش کارگری می‌کرد، از ۷سالگی در کفاشی کار می‌کرد. این حرفه را کامل یاد گرفت. کفاش ماهری شد. بعد هم که ما از مامازند رفتیم، به یک شرکت تولید پمپ آب رفت و آنجا کار می‌کرد. محمد واقعا کاری بود و زحمت می‌کشید.


محمد همیشه رویا‌پردازی می‌کرد. همیشه رویا می‌دید و شرایط را برای خودش بهتر می‌کرد. وقتی تو مدرسه هم بود، معلمانش می‌گفتند، محمد رویا‌پردازی می‌کند. می‌گفتند این پسر انگار در این دنیا نیست، واسه خودش (رویا) می‌بافد و می‌دوزد. الان هم می‌دانم در زندان رویای آزادی می‌بیند. از کودکی‌اش هم همینطور بود. از کودکی وقتی فهمید که باید روی پای خودش بایستد، می‌رفت کفاشی تا دو سال قبل که ۱۷ساله شد، کفاشی می‌کرد. ۳ماه تعطیلی را محمد سر کار بود. زمانی هم که مدرسه می‌رفت، بعدازظهر‌ها می‌رفت کفاشی می‌کرد، برای خودش کار می‌آورد در خانه هم کارگری می‌کرد. پسرم هیچ‌وقت بیکار نبود. رویای پیشرفت داشت و می‌خواست زندگی خوبی برای خودش و خانواده‌اش بسازد.»


آرشام رضایی، زندانی سیاسی، این ویدیو از سخنان محمد بروغنی در بین همبندی‌های خود پس از دریافت حکم اعدام را منتشر کرده بود


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...