۱۴۰۳ خرداد ۱۱, جمعه

گزارش تکان‌دهنده از آزار و اذیت زنان بازداشتی و خانواده آن‌ها توسط ماموران گشت ارشاد


 

گزارش تکان‌دهنده دادبان از آزار و اذیت زنان بازداشتی و خانواده آن‌ها توسط ماموران گشت ارشاد


دادبان دریافته، ماموران گشت ارشاد پس از بازداشت غیر قانونی زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، با تهدید و وعده و وعید آنها را فریب داده و وادار به انجام اعمالی از جمله تماس به زور با خانواده یا تایید صحت و اصالت عکس بدون حجاب خود از طریق امضاء آن می‌کنند.


در همین زمینه شماری از شاهدان عینی و زنان بازداشت‌شده به دادبان گفته‌اند که پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد به شدت تحت فشار قرار گرفته و وادار به برقراری تماس تلفنی با خانواده خود شده‌اند.


به گفته این زنان، ماموران پس از برقراری تماس زنان بازداشت‌شده با خانواده، ناگهان در میان صحبت آنان و بلافاصله پس از اعلام بازداشت از سوی بازداشت‌شده به خانواده خود، تلفن شخصی آنها را گرفته و در حالت بی‌صدا (سایلنت) قرار می‌دهند تا به این وسیله خانواده وی را به شدت در معرض نگرانی و فشار روانی قرار دهند.


همچنین به روایت شاهدان عینی، ماموران گشت ارشاد زنان را مجبور می‌کنند تصاویر بدون حجاب خود را که توسط دیگر ماموران و به زور گرفته شده، امضاء کرده و صحت و اصالت آن را تایید کنند. این در حالی است که برخی از این زنان به اجبار و با تهدید و فریب، پس از بازداشت وادار به برداشتن دوباره حجاب اجباری با هدف گرفتن عکس باکیفیت توسط ماموران شده‌اند.


این اقدامات ماموران گشت ارشاد در حالی است که اساسا بازداشت زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری کاملا غیر قانونی است و پلیس هیچ مجوز قانونی در بازداشت زنان با استناد به این موضوع ندارد. از سوی دیگر وادارسازی زنان به تماس با خانواده در عمل مصداق اعمال آزار و اذیت و شکنجه روانی علیه خانواده بازداشتی محسوب شده و اجبار کردن زنان به امضاء تصاویر بدون حجاب نیز مصداق پرونده‌سازی و اخذ اعتراف اجباری است.


#حجاب_اجباری

#گشت_ارشاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ویدیویی از ضرب ‌ شتم محمد طریقت در کنار خانواده اش توسط ماموران حکومتی

  #محمد_طریقت_اسفنجانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای #آذربایجان_شرقی، با انتشار ویدیویی از ضرب و شتم خود در مقابل خانواده‌اش خبر داد.   ...