۱۴۰۳ مرداد ۹, سه‌شنبه

ویدیویی از ضرب ‌ شتم محمد طریقت در کنار خانواده اش توسط ماموران حکومتی


 #محمد_طریقت_اسفنجانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای #آذربایجان_شرقی، با انتشار ویدیویی از ضرب و شتم خود در مقابل خانواده‌اش خبر داد. 

آقای طریقت اسفنجانی اعلام کرد که به دلیل نصب پوستر یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری بر خودروی خود و تبلیغ رای دادن به او، توسط افرادی با یونیفرم نظامی مورد حمله قرار گرفته است.وی در مصاحبه اظهار داشت که همسرش نیز در این رویداد مورد تهدید قرار گرفته است. این وکیل دادگستری بیان کرد که پس از حضور نیروهای پلیس در محل و مراجعه به کلانتری، مأموران اظهار داشتند که سوء تفاهم پیش آمده و از او خواستند رضایت بدهد.


قانون اساسی :

اصل ۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی

اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 


اعلامیه جهانی حقوق بشر:  

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی


کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

#مهسا_امینی 

#vvmiran 

@baschariyat 

#MahsaAmini

توجه: این ویدئو توسط سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای تهدید و ارعاب مخالفان رژیم که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تولید شده است.


 ❌️توجه: این ویدئو توسط سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای تهدید و ارعاب مخالفان رژیم که در خارج از کشور زندگی می‌کنند تولید شده است. این ویدئو به طور گسترده‌ای توسط حساب‌های وابسته به حکومت در حال انتشار است.

انتشار عمومی اطلاعات شخصی و تهدید به آسیب جسمانی، نقض حقوق بشر و حقوق مدنی در اروپا و ایالات متحده محسوب می‌شود. این رویه تمام این افراد و بسیاری از مخالفان رژیم ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد

این اطلاعات در واقع نشانه‌ای به تروریست‌های وابسته به جمهوری اسلامی برای انجام عملیات خشونت‌آمیز و ترور در خاک غرب است.


علاوه بر این، در طول سال گذشته، جمهوری اسلامی از جنایتکاران محلی و بین‌المللی برای ترور روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی مخالف رژیم در سوئد، بریتانیا، اسپانیا، دانمارک، آلمان و اخیراً یک ماه پیش در هلند استفاده کرده است.


در پایان ویدئو، سازمان‌های امنیتی به وضوح با این جمله فعالان را تهدید می‌کنند: "آماده اجرای عملیات میدانی باشید."



 

#خبر_مرگش 


زنان زیر حکم اعدام


 این چهار زن #شریفه_محمدی فعال کارگری، #پخشان_عزیزی ، مددکار اجتماعی و فعال حوزه زن و پژوهشگر، #نسیم_غلامی_سیمیاری از معترضین #اعتراضات_سراسری ۱۴۰۱ و #وریشه_مرادی فعال حقوق زن. شریفه محمدی و پخشان عزیزی با اتهام ساختگی "بغی" یعنی قیام مسلحانه، در دادگاه بدوی حکم #اعدام گرفته اند و دو نفر دیگر یعنی نسیم غلامی سیمیاری و وریشه مرادی با همان اتهام منتظر حکم و با خطر مجازات اعدام روبرو هستند.


قانون اساسی :

اصل ۲۲-رعایت حقوق ذاتی و شهروندی

اصل ۳۲-عدم توقیف،حبس،تبعید غیر قانونی

اصل۳۴-رعایت حقوق انسانی توسط قانون 


اعلامیه جهانی حقوق بشر: 

ماده۳-حق حیات برای همه 

ماده ۸- رعایت حقوق انسانی توسط قانون

ماده ۹- عدم توقیف، حبس یا تبعید غیر قانونی 

ماده ۱۰-حق محاکمه قانونی برای همه 

ماده ۲۲-حق امنیت اجتماعی فرهنگی مالی


کانون دفاع از حقوق بشر در ایران 

#مهسا_امینی 

#vvmiran 

@baschariyat 

#MahsaAmini

نیمی از افراد تیم پناهندگان المپیک ایرانی هستند(گویا جنگ‌زده تر از ما، کشوری در دنیا نیست!)


 تیم پناهندگان المپیک درحالی با ٣۶ ورزشکار وارد پاریس شد، که نیمی از این کاروان را که برای ورزشکاران کشورهای جنگ‌زده مهیا شده، ورزشکاران ایرانی شکل داده‌اند!


گویا جنگ‌زده تر از ما، کشوری در دنیا نیست!


زن کشی زیر سایه حمایت جمهوری اسلامی


 روزنامه اعتماد گزارشی از آمار زن‌کشی در سه‌ماهه نخست سال جاری منتشر کرد. به نوشنه این روزنامه «در سه ماه ابتدایی سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ دست کم ۸۵ زن توسط مردان خانواده کشته شده‌اند. آنها توسط شوهر، پدر، برادر و… که جزو مردان نزدیک به آنها بوده، کشته شده‌اند. 


طبق این بررسی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ دست‌کم ۲۲ زن و دختر، در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دست‌کم ۲۸ زن و دختر و در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز دست‌کم ۳۵ زن و دختر در شهرهای مختلف ایران به قتل رسیده‌اند.»

فقدان مجازات مناسب قانونی برای خشونت‌های ناموسی علیه زنان به‌ویژه عدم جرم‌انگاری خشونت خانگی علیه آنها از دلایل موثر در عدم کاهش این نوع از خشونت در ایران است. همچنین تابو بودن گزارش موارد خشونت خانگی به ویژه خشونت علیه مردان از سوی همسرانشان، نقش مهمی در مخفی بودن این گزارش‌ها دارد.


تجویز قتل زن توسط شوهر به دلیل خیانت جنسی در قوانین، نبود مجازات مناسب برای پدرانی که فرزندان خود را به قتل می‌رسانند، فقدان مجازات مناسب جایگزین قصاص نفس برای جرم قتل عمد و به‌ویژه برخورد همراه با تساهل و تسامح دستگاه قضایی با قاتل در پرونده‌های مربوط به زن‌کُشی از مواردی است که قوانین موضوعه جمهوری اسلامی را به مجوزی قانونی برای اعمال خشونت علیه زنان تبدیل کرده است.


 

#قتل_ناموسی #یاری_مدنی_توانا 

#نه_به_جمهوری_اسلامی 

#زن_کشی

قاضی جنایتکاری که به خاطر لبخند یک زندانی وپشیمان نبودن او حکم اعدامش صادر کرده


 قاضی  جنایتکاری که به خاطر لبخند یک زندانی وپشیمان نبودن او حکم اعدامش صادر کرده 


این شخص به نام وحید همت‌نژاد ،قاضی پلیدی‌ست که به خواهر #محمود_مهرابی گفت چون برادرت دائم لبخند میزد و توی چهره‌ برادرت آثار پشیمانی دیده نشد ،بهش حکم اعدام دادم !

صدای زندانیان محکوم به اعدام باشیم

 

صدای زندانیان محکوم به اعدام باشیم


در حال حاضر ۴۱ زندانی سیاسی محکوم به اعدام در زندان‌های کشور محبوس هستند. به این آمار می‌بایست بی‌شمار زندانیان جرائم غیرسیاسی شامل مالی، مواد مخدر و … را نیز اضافه کرد.


مخالفت با احکام ضد انسانی  اعدام، به‌معنای ایستادگی تمام‌قد علیه این حکم برای تمامی زندانیان است و‌ نه فقط زندانیان سیاسی.

یکی از درخشان‌ترین سویه‌های اعتراضی علیه این حکم غیرانسانی، #کارزار_نه_به_اعدام است که  پیش‌برنده‌ آن #اعتصاب_غذا زندانیان مختلف در هر سه‌شنبه است.

تاکنون در ۱۱ زندان کشور شماری از زندانیان به کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" پیوسته‌اند، از جمله این زندان‌ها می‌توان به زندانیان زندان‌های اوین (بند ۸ ،بند ۶ ،بند ۴ و بند زنان)، زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان قائم‌شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان مشهد و زندان سقز اشاره کرد. 

همچنین  زندان اردبیل و زندان قائم‌شهر نیز به تازگی به این کارزار پیوستند.

 صدای زندانیان محکوم به اعدام باشیم


۲۸۳ اعدام ارمغان حکومت ولایت فقیه در نیمه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ برای مردم ایران


 ۲۸۳ اعدام ارمغان حکومت ولایت فقیه در نیمه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ برای مردم ایران


براساس گزارش تنظیم شده توسط کانون حقوق بشر ایران، در نیمه نخست سال میلادی ۲۰۲۴ دست‌کم ۲۸۳ زندانی در زندا‌ن‌های ایران اعدام شده‌‌اند

براساس آمارهای ثبت شده توسط کانون حقوق بشر ایران، در ۶ماه اول سال میلادی ۲۰۲۴ در زندان‌های مختلف حاکمیت دیکتاتوری و فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران، دستکم ۲۸۳ نفر اعدام شده اند.


با توجه به انجام مخفیانه اعدام‌ها و اعلام نشدن آن در رسانه‌‌ها توسط قوه قضاییه بدیهی است که آمار واقعی بیش از این تعداد ‌باشد.

برای خواندن ادامه گزارش اینجا کلیک کنید



ادامه سیاست گروگانگیری جمهوری اسلامی؛ بازداشت یک شهروند دوتابعیتی در سردشت




روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه یک شهروند کُرد اهل #سردشت به نام #هادی_ظاهری  (شلماشی)، با تابعیت دوگانه ایرانی ـ نروژی، توسط نیروهای  اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است. وی از ورزشکاران و مربیان رشته ورزشی بدن‌سازی در کشور نروژ است.


طبق این گزارش، هادی ظاهری به اداره اطلاعات سردشت احضار و چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است. وی غروب همان روز در پی هجوم نیروهای اداره اطلاعات به منزل خانوادگی‌اش بازداشت شده است.

همچنین، نیروهای  اطلاعاتی همزمان اقدام به ضبط پاسپورت آقای هادی ظاهری، همسرش و دو فرزند آنها کرده‌اند.

این شهروند پس از گذشت ۱۷ سال اقامت در نروژ، ماه گذشته برای دیدار با خانواده و بستگان از طریق هوایی وارد تهران و از آن‌جا راهی زادگاهش شده بود.

هادی ظاهری، به عنوان ورزشکار حرفه‌ای در رشته ورزشی بدن‌سازی و مربی در این رشته فعالیت دارد و تاکنون جوایزی را در مسابقات مختلف بین‌المللی کسب کرده است.

 از دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.


عزت ابراهیم‌نژاد کشته‌ی کوی دانشگاه


 عزت ابراهیم‌نژاد کشته‌ی کوی دانشگاه


خانواده‌ی عزت ابراهیم‌نژاد خطاب به مسعود ده‌نمکی:

«در ۱۸ تیر ۱۳۷۸، عزت را شبانه و تک وتنها به گوشه‌ای کشاندی و با ضربات چاقو، زنجیر خودت و دوستانت، عزت را از پا درآوردی و در نهایت با تیر خلاص مهدی صفری تبار پسر امام جمعه اسلامشهر (فرمانده سپاه) که در شقیقه و چشم چپ عزت وارد کرد او را از پای در آوردید... هر چند که ما تک وتنها بودیم و هستیم و زورمان نرسید که شما را به پرونده دادگاه ۱۸ تیر بکشانیم ولی مطمئن باش خداوند، تو را به دادگاه خودش خواهد کشید و دیگر آنجا نه رهبری هست و نه سپاهی و نه دیگر کسی که تو را تبرئه کند.»

عزت ابراهیم‌نژاد یکی از کشته‌شدگان حادثه‌ی دل‌خراش ۱۸ تیر ۱۳۷۸ است.

عزت فارغ‌التحصیل رشته‌ی حقوق از دانشگاه چمران اهواز بود که توسط انصار حزب‌الله و نیروهای انتظامی در حمله به خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه کشته شد.

از عزت ابراهیم‌نژاد مجموعه شعری نیز به جا مانده است که پس از قتلش منتشر شده است.

قاتلان عزت هیچ‌گاه محاکمه نشدند اما او پس از مرگ توسط دادگاه انقلاب به اقدام علیه امنیت ملی متهم شد.

مجموع شعر «به آسمان» با مقدمه‌ی سیدعلی صالحی نام کتاب شعری است که از زنده‌یاد عزت ابراهیم‌نژاد توسط نشر ثالث منتشر شد. 

شعری از عزت‌ابراهیم‌نژاد را با صدا و تصویر خود او می‌بینیم:

ما را به خاطر بیاور!

ما را که تازه جوانانی بیست و دو ساله بودیم.

شور

عشق درسینه داشتیم و

پیش از آن که عاشق شویم سینه بر خاک سوده مُردیم.

ما را به خاطر بیاور! ما را که سینه‌سرخانی خنیاگر بودیم و ده به ده

نه در آسمان و نه در کوهسار و نه بر شاخسار

که در بازار پیش از آن‌که آوازه‌خوان شویم

بر شاخه‌ای تکیده از تکیه‌گاه خویش

جان واسپردیم

به خاطر دارم پیامشان را، سرنوشتشان را،

آری …

و همیشه درگذرگاه خاطرم درگذر است

آوازهای صامت سینه‌سرخان سینه برسیخ و

تجسد آرزوهای بیست و دو سالگان سینه بر سنگ

و از تکرار یادشان شاید پیش از آن که شاعر شوم

بیست و دو ساله بمیرم.

آمین!


#عزت_ابراهیم_نژاد #به_یاد_آر 

دو برادر نخبه اما گمنام از دانشگاه #تهران و اهل #سامان ، در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران جان باختند

 

علیه فراموشی


#ابراهیم _احمدپور_سامانی و #بهزاد_احمدپور_سامانی ، دو برادر نخبه از دانشگاه  #تهران و اهل #سامان ، در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در تهران جان باختند. حکومت تلاش کرد مرگ آنها را جعل کند، اما در زمان خاکسپاری‌شان در زادگاهشان، با وجود حضور جمعیت زیادی از مردم، فضای امنیتی سنگینی حاکم بود. مزدوران و لباس شخصی‌ها صحبت‌های خانواده این دو برادر را سانسور و قطع کردند. این دو برادر در شهر کوچک سامان، بسیار سرشناس و محبوب بودند.



لحظه تیرخوردن ابوالفضل آدینه‌زاده، با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای توسط ماموران حکومتی ،برای بدن نحیفش


 لحظه تیرخوردن ابوالفضل آدینه‌زاده، با شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای برای بدن نحیفش که توسط خواهرش مرضیه منتشر شده است.


 پدر ابوالفضل آدینه‌زاده، درباره نحوه جان‌باختن جگر گوشه‌اش در یک برنامه اسپیس در ایکس این گونه گفت: «ماموری که پسرم از فاصله نزدیک شلیک کرد، پس از شلیک لگدی به پسرم زد و گفت: خودت را موش‌مردگی نزن، بلند شو، اما کلیه ابوالفضل از هم پاشیده بود و ۱۲۰ گلوله ساچمه‌ای داخل شکم او بود، دکتری که او را جراحی کرد مجبور شد قلب پسرم را با دست بفشارد تا از کار نیفتد.»


ابوالفضل آدینه‌زاده؛

۱۶ مهر ۱۴۰۱ بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای از سوی ماموران در مشهد کشته 

دختر شجاعی به نام میلان


 این دختر شجاع، نامش میلان است، میلان خواجه، دانشجوی ممتاز دانشگاه زاهدان در مقطع کارشناسی ارشد که می‌توانست بی‌تفاوت باشد، درسش را تمام کند، برود پی زندگی‌اش، مهاجرت کند و ... اما او انتخاب کرد که مثل نیکا و سارینا و ... در برابر ظلم بایستد، تاوانش را هم با تعلیق شدن از دانشگاه، بازداشت‌شدن، بازجویی پس‌دادن، توهین‌شنیدن، آزار دیدن و محکوم به زندان شدن داد.


چندی پیش خبر داده بودیم که «شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان سیستان و بلوچستان با تایید حکم مجرمیت میلان (فاطمه) خواجه‌ای، دانشجوی تعلیقی دانشگاه زاهدان، او را به ۵ ماه حبس محکوم کرده است.


بنا بر حکم صادره از سوی دادگاه تجدیدنظر، میلان (فاطمه) خواجه‌ای به دلیل آنچه که «توزیع انواع تراکت تبلیغاتی علیه نظام و شعارنویسی روی دیوار و محیط دانشگاه و مدیریت یک کانال تلگرامی» خوانده شده به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۵ ماه زندان محکوم شده است.


پیش از این شعبه دوم دادگاه انقلاب زاهدان، این دانشجوی تعلیقی را به همین اتهام به یک سال زندان محکوم کرده بود.»


حالا، پرونده‌اش به شعبه اجرای احکام رفته و این شعبه او را برای اجرای حکم احضار کرده است، اما دوباره پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفته است.


صدای دانشجویان با شهامت ایران چون میلان خواجه باشیم، دانشجویانی که با شجاعت خود لرزه بر پیکره نظام ولایی انداختند و در راه آزادی هزینه بسیاری متقبل شدند، آن‌ها دغدغه نجات ایران را داشته‌اند ولی نصیبشان بازداشت، شکنجه، تعلیق، حبس، تحقیر و ... شد. بسیاری از آن‌ها گمنام مانده‌اند، ولی انسان‌های تاثیرگذار و مهمی هستند. حق آن‌ها یک ساعت زندان هم نیست.

مبادا این جوانان غیورمان را نادیده بگیریم و فراموش کنیم.



#دانشجو

#نه_به_جمهوری_اسلامی

#حقوق_دانشجویان #رای_بی_رای #سیرک_انتخابات


ویدیویی از ضرب ‌ شتم محمد طریقت در کنار خانواده اش توسط ماموران حکومتی

  #محمد_طریقت_اسفنجانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای #آذربایجان_شرقی، با انتشار ویدیویی از ضرب و شتم خود در مقابل خانواده‌اش خبر داد.   ...