۱۴۰۱ اردیبهشت ۲, جمعه

دزدی پولها و امکانات زندانیان توسط کارگزاران زندان مرکزی کرج و آزار و اذیت زندانیان


 در زندان مرکزی کرج دزدی پولها و امکانات زندانیان و ضرب و شتم زندانیان توسط وکیل و انتظامات بند شرایط سختی را برای این زندانیان به وجود آورده است.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ در زندان مرکزی کرج همه پولها و امکاناتی را که باید خرج زندانی و زندان بکنند را کارگزاران زندان به جیب میزنند. زندانیان زیادی هستند که به پرونده شان رسیدگی نشده و بلاتکلیف مانده و یا حکمهای سنگین به آنها داده میشود. حکم سنگین درحالی به زندانی داده میشود که خود زندانی از آن بی اطلاع است. زندانیان زندان مرکزی کرج به دستور مسئولین زندان و توسط وکیل و انتظامات بند مورد ضرب و شتم قرار میگیرند درحالیکه در بسیاری موارد زندانی از علت این ضرب و شتم بی اطلاع است.

بنا به گفته یک منبع موثق: «در بعضی موارد حکم زندانی صادر و سپس تایید می شود بدون اینکه زندانی خبر داشته باشد. زندانی بعد از ابلاغ حکم متوجه می شود که چنین محکومیتی برایش صادر و تایید شده است. بطور مثال یک پرونده برای من آمد که من گفتم من اطلاع ندارم و نمیدانم این فرد کیست این پرونده مال شهرستان است و من در شهرستان کاری نکردم. بعد فهمیدیم که این پرونده کس دیگری بوده یعنی اگر پیگیرش نشده بودم این پرونده به اسم من تمام می شد. به راحتی و بوفور از این کارها میکنند و پرونده برای نفرات باز میکنند


این منبع در ادامه گفت: « از نظر قضایی دادگستری کرج فاجعه است و مسئولین قضایی زندان این فاجعه را دامن می زنند و معلوم نیست که تابحال چند نفر را با این پرونده سازیها گرفتار کرده اند».

این منبع همچنین در خصوص وضعیت زندانیان و آزار و اذیت آنها به دستور مسئولین زندان،گفت: « وکیل بند و انتظامات زندانی است. به آنها از طرف مسئولان بالا یا حتی مافیای بند دستور می دهند که فلان زندانی را بزنند. یعنی ما با زندانبان طرف نیستیم با زندانی طرف هستیم. خط را مسئول زندان می دهد. در اکثر زندانها این وضعیت هست ولی زندان مرکزی کرج از همه زندانها از این نظر بدتر است.

بعضا مثل اینکه کفتارها آهویی را دنبال کنند، عین همین صحنه در زندان بوجود می آید. همین زندانیها که انتظامات و وکیل بند نامیده میشوند بر سر یک زندانی می ریزند. و گاها خود زندانی نمیداندکه چرا دارد کتک می خورد و همه انتظامات بر سرش می ریزند. یک نفر را زخمی و نقص عضو می کنند و هیچکس نمی فهمد و کسی هم نمیتواند اعتراض کند چون میگویند دعوای بین خود زندانیان است».

لازم به ذکر است که طی یک ماه و نیم اخیر جمعیت در زندان مرکزی کرج بطور سرسام آوری اضافه شده است و زندانیان ناچار هستند بدلیل تراکم جمعیت شبها در مجموعه بهداشتی هم استراحت کنند. همچنین کم شدن جیره غذای زندانیان از موارد نقض حقوق زندانیان در زندان مرکزی کرج میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...