۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۵, یکشنبه

دلنوشته طنز من اینجوری فکر میکنم

 


دلنوشته از یک هموطن 

✍مریم حبیبی

نام شعر؛من اینجوری فکر میکنم 

 

من اینجوری فکر میکنم 

که اراده ی خدا عوض نمیشه

خودت که عیب و نقص ما رو دیدی

از اولش درست می آفریدی

یه چیز میگم یه وقت نگی جفنگه

فکر میکنم یه جای کار میلنگه

والا کشیش و شیخ و شاه که نیستی

اهل دروغ و اشتباه که نیستی

یه عالمه جونورآفریدی

کرگدن و اسب و خر آفریدی

کلی به سوسک و پشه حال دادی

به هردوتاشون پر و بال دادی

نوبت خلقت که به آدم رسید

یدفعه ای بال و پرت پر کشید؟

الان میگی من به تو عقل دادم

که هیشکی هم نداره غیراز آدم

پیش خودت نگفتی اینکار بده؟

عقل بدی به هیچی هم قد نده؟

آدم رو ساختی که خرابش کنی؟

ازتو بهشت یهو جوابش کنی؟

بخاطر یه سیب نیم خورده

کی آبروی بنده ای رو برده؟

زدی تو پوزش که سرافکنده شه؟

پیش زنش طفلکی شرمنده شه؟

میگن همیشه بخشش از بزرگاس

خدا کیه بزرگه کله دنیاس

قربونه قدرتت تو که خدایی

اول و آخر بزرگیایی

خودت بهش کلی ماشالا گفتی

وقتیکه ساختی باریکلا گفتی

جان خودم این دیگه خیلی درده

بگن طرف حرفتو گوش نکرده

اگه اراده ی خودت نباشه

همینجوری گل نمیتونه وا شه

اگر بگن خدانمیپسنده 

غنچه غلط میکنه هی بخنده

میخواستی شوتش کنی روی زمین

پس چرا گفتی احسن الخالقین؟

روی زمین ببین چه غوغاییه؟

کارای بنده هات تماشاییه

دویستومن دست فقیر میگذاره

توقعه کله بهشتو داره

چه می‌شد اصلا تو بهشت نداشتی

خلق رو به حال خودشون میذاشتی

الان تو دنیا هرچی کاره زشته

 برای رفتن به همون بهشته

دسته یه عده آدمه طمعکار

یه عده ی دیگه شدن گرفتار

بیخودی گیر میدن به موی مردم

جفت پا میرن تو آبروی مردم

بهشتشم که چیزی توش نیست

فقط چهارتا نره توی فردیس

شیروشرابشم که توی جوبه

بازم همینکه هست خیلی خوبه‌‌

چقدمیشه رفت لبه چشمه آب خورد؟

چقدر میشه فقط نشست شراب خورد؟

راستی و حوری و میکده

اونجا خوبه پس چرا اینجا بده؟

مردا که دورشون پراز حوریه

شرایطه زن‌ها هم همینجوری؟

زن تو بهشت هرجوری خواست میگرده؟

یا نه بازم تابع حرف مرده؟

میگن اگه بهشت پراز حوریه؟

تکلیفه این زن‌های مومن چیه؟

شنیدم اونجا بی فرودگاهه

بدون جاده و بزرگراهه

اونجا بریم باید شتر سوار شیم؟

تو بیابوناش باید قطار شیم

وقتی بهشت کامپیوتر نداره؟

هرکی بخواد خودش باید بیاره؟

وقتی وسایلو رفاهیش کمه

پس چرا تبلیغ میکنن اینهمه؟

اینجا که ما کلی وسایل داریم

با اینهمه هزارتا مشکل داریم

اونجا میگن هزارسال نوری

باید سر کنی با یه حوری

میبینی بنده هات چکار میکنن؟

همدیگرو هی لت و پار میکنن؟

هزاران ساله که مفتی مفتی

سر میبرن میان میگن تو گفتی

جوونه ریش داره قندهاری

میاد میشه قاتله انتحاری

از سر بی فکری و بی کله ای

همینجوری آدم میکشن فله ای

میگن برای رضای خداس

رضای تو واقعا اینجورچیزاس؟

نمیدونم والاکجانوشته؟

که جای قاتلا تو بهشته

خلاصه ی کلام خیلی پستن

اونا که از قول تو خالی بستن

یکیش همین جناب ملاعمر

هیچی نخورده جز مغز خر

اگه میخوادبره بهشت این آدم 

یکاری کن بنده برم جهنم

کاش اصلا این جمله رو میشنفتن

که بچه جون اینارو من نگفتم.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...