۱۴۰۲ مهر ۲۱, جمعه

«برای «سها مرتضایی»؛ به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها:









 «برای «سها مرتضایی»؛ به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها:

بیش از چهار سال از موقعی که باهم در مصاحبه دکترا شرکت کردیم گذشت. از نظر من، بدون شک لایق‌ترین فرد گروه مصاحبه‌شوندگان، یعنی گروه ما، سها بود.

‏اما سها مرتضایی به دلیل تعهد عمیق‌اش به آرمان‌های صنفی و دانشجویی بارها مورد اذیت و آزار و بازداشت قرار گرفت؛ از حق تحصیل منع شد و در نهایت به زندان محکوم شد. سها مرتضایی امروز در حال سپری کردن دوره محکومیت ناعادلانه‌اش در زندان اوین است.

در این روزهای غوغاسالاری بیشتر از همیشه یاد تو می‌کنم رفیق عزیز، تویی که برام تجسم معنای شرافت یک دانشجوی خودساخته بودی. 

از نظر من سها مرتضایی یک فیگور نبود اما امروز یکی از نمادهای جنبش دانشجویی و صنفی کشور است.

‏با اینکه سالها از حضورش در دانشگاه می‌گذره اما هر روز جای خالیش در دانشگاه بیشتر از قبل حس میشه. سها بارها برای حق تحصیلش فریاد زد اما صداش انکار شد. به عنوان یک فعال صنفی و دانشجویی نه دنبال هیاهو بود؛ نه دنبال قدرت، دنبال حق‌اش بود ‏و در این مسیر حامی حقوق شهروندی و  بدیهی دانشجویان بود.

پیگیری‌های بی‌نظیری در امور صنفی داشت که باعث میشه خلأش امروز در دانشگاه به شدت احساس شود....

سها مرتضایی اون نفری بود که عمیقا دغدغه‌های صنفی و دانشجویی داشت. کسی که بدون منت گام‌های بزرگی در مسیر صنفی و برای دانشجویان برداشت... سها مرتضایی وقتی دیگه سال‌ها بود از دانشگاه محروم شده بود،ایستاد و یکبار دیگه صدای دانشجویانی شد که صداشون‌ نمی‌تونست از سد انکارهای هم‌صنفی‌هایشان عبور کند.

کسی رو نداشت که حمایتش کند. فقط و فقط روی پای خودش بود. کسی رو نداشت که براش وثیقه بگذارد یا آنطور که باید و شاید صدایش باشد اما بدون منت صدای همه‌ی ستمدیده‌ها مخصوصا دانشجوبود.»


#سها_مرتضایی #دانشجو 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...