۱۴۰۲ مهر ۲۱, جمعه

زهرا حقیقتیان، شهروند معترضی که در روز دوم مهرماه توسط ماموران مورد خشونت و تعرض قرار گرفت.


 

زهرا حقیقتیان، شهروند معترضی که روز دوم مهرماه ۱۴۰۱، در چهارراه پارامونت یا ۱۵ خرداد شهر شیراز مورد ضرب و شتم شدید و تعرض جنسی از سوی ماموران یگان‌ویژه قرار گرفته بود، در این ویدیو می‌گوید یک سال گذشته با فکر اینکه نباید از آن مهلکه جان سالم به در می‌برد، سرکرده و احساسات ناشی از آن واقعه باعث اختلال در زندگی‌اش شده بود. او حالا بعد از یکسال می‌خواهد زندگی‌اش را تغییر دهد.


زهرا دختری آزاد‌اندیش، مبارز و نقاش است که در حساب اینستاگرامی خود علاوه بر انتشار تصاویر نقاشی‌های خود، از آزادی نیز می‌گوید.


زهرا چندماه قبل در گفتگو با دادبان، خود را دختری معرفی کرد که در روز دوم مهرماه توسط ماموران مورد خشونت و تعرض قرار گرفت.


او گفته بود: همان‌طور که در فیلم می‌بینید من، خواهرم و یکی از دوستانم با در دست‌گرفتن پلاکاردهایی در چهارراه پارامونت یا ۱۵ خرداد ماه، ایستاده بودیم. ۵ دقیقه نگذشته بود که ماموران یگان‌ویژه موتورسوار از سر رسیدند، انگار که کسی به آنها خبر داده باشد. اول از همه ماموران به سراغ پسری رفتند که همراه با ما بی‌سر و صدا و مسالمت‌آمیز تابلو به دست ایستاده بود، او را به شدت کتک زدند. من تلاش کردم به ماموران بگویم که ما فقط با پلاکارد اینجا ایستاده‌ایم و کاری نداریم، و در همان حین تلاش می‌کردم مانع ضرب و شتم و بردن آن پسر توسط ماموران بشوم، اما یکباره تعداد ماموران بیشتر شد و ما را دوره کردند. پس از آنکه ماموران آن پسر را بردند، من و خواهرم تصمیم گرفتیم محل را ترک کنیم که ماموران درگیری را ادامه دادند، و شروع به ضرب و شتم من و خواهرم کردند و در حالی که من سعی داشتم خواهرم را نجات بدهم، من را به طرف جدول پرت کردند و چون کوله‌ام پر از وسایل و لباس اضافی بود، مانع ضربه شدید به سرم شد، در آن لحظه به محض خوردن به جدول از شدت ترس، استرس و نگرانی از جایم بلند شدم تا خواهرم را از دست ماموران بگیرم.»


zahra.haghighatian


زهرا حقیقتیان و خانواده‌اش تا کنون چندین بار توسط نهادهای امنیتی و قضایی احضار شده‌اند و برای او پرونده تشکیل شده است!


#زهرا_حقیقتیان #شیراز 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت

  قاضی محمدرضا عموزاد خلیلی، شکنجه‌گری در لباس قضاوت او از قضاتی است که در سال ۹۷ بعنوان یکی از ۵ قاضی مجازات‌های جایگزین حبس در قضاییه فاس...