۱۴۰۳ خرداد ۱۱, جمعه

دست اندرکاران حمله به زندانیان سیاسی قزلحصار را بشناسید


 دست اندرکاران حمله به زندانیان سیاسی قزلحصار را بشناسید


جنایات وحشیانه حماس و حزب‌الله طبق دستورات قرآن


 🔴 جنایات وحشیانه حماس و حزب‌الله طبق دستورات قرآن


#اسلام #قرآن #حماس #جنگ

#جنایت #کشتار #تجاوز #حزب_الله

روایت مرگ و نحوه به خاک‌سپاری حامد سلحشور



 زادروز حامد سلحشور است.


روایت مرگ و نحوه به خاک‌سپاری حامد سلحشور فراتر از آنچه که می‌توان تصور کرد دردناک است و حزن‌انگیز. واقعه را که می‌خوانی اشک ناخودآگاه بر چشمان آدمی جاری می‌شود.


حامد در ماه فروردین به دنیا آمد، دقیقا ۲۳ سال قبل، او با پرایدش از اصفهان به ایذه مسافر جابجا می‌کرد، تا اینکه در جریان خیزش سراسری در روز ۴ آذرماه بازداشت می‌شود، ۵ روز می‌گذرد و خانواده از او خبری به دست نمی‌آورند، تا اینکه روز ۹ آذرماه به پدر او زنگ می‌زنند و او را نیمه‌شب در تاریکی محض در روستای قلعه تل در ۳۰ کیلومتری ایذه دفن می‌کنند، بدون اینکه پدر و مادر فرزندشان را ببینند و برای آخرین‌بار با او وداع کنند. 


یک روز بعد، دهم آذر، خانواده این جان‌باخته به سر مزارش می‌روند، پیکر او را از خاک بیرون می‌کشند و سوار بر صندلی عقب پراید حامد می‌کنند و در زادگاهش با رعایت تشریفات و رسم و رسوم معمول به خاک می‌سپارند.(اسلاید دوم)


به روایت چند تن از اعضای این خانواده، پیکر حامد سلحشور پاره پاره بود: «جای کلیه‌‌ها بخیه و از زیر گلو تا شکم دوخته شده بود» و «سر و صورتش کاملا له شده بود.» به‌گفته همین منابع «او را با لباس و کفش و پیچیده در پلاستیک» دفن کرده بودند.


حامد ۲۳ ساله که تجربه سال‌ها کار سخت در پروژه‌های  جنوب ایران را داشت و به درخواست مادرش و‌ به‌علت سختی کار به مسافرکشی روی آورده بود.


به گزارش دادبان، حق حیات انسانی مهم‌ترین و اساسی‌ترین حقی است که در سال گذشته (۱۴۰۱) به‌ویژه در جریان خیزش سراسری زن، زندگی، آزادی از شهروندان در ایران سلب شد. طبق آمارها دست‌کم ۵۳۰ نفر از شهروندان به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی در ایران در نتیجه تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی یا ضرب‌و‌شتم ماموران یا شکنجه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها کشته شده‌اند.

حق حیات از جمله اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین حقوق بشر است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی به عنوان نسل اول حقوق بشر به رسمیت شناخته‌شده و از این رو غیر قابل سلب و تحدید است که توسط جمهوری اسلامی نادیده گرفته شده است.

دو مامور فاسد و شکنجه گر زندانهای قزلحصار و تهران بزرگ


 دو مامور فاسد و شکنجه گر زندانهای قزلحصار و تهران بزرگ


ایرانیان خارج از کشور چه کمکی به اعتراض‌های مدنی داخل کشور می‌توانند بکنند


 🔸ایرانیان خارج از کشور چه کمکی به اعتراض‌های مدنی داخل کشور می‌توانند بکنند؟ اینها که بعضی‌ها خارج‌نشین می‌نامندشان چه تاثیری بر مطالبات مردم داخل کشور دارند؟ آیا درد مشترکی دارند؟ 


🔸در پادکست #ویدا درباره درد مشترک زنان ایران بشنوید. ویدا را در همه پادگیرها از جمله کست‌باکس می‌توانید گوش کنید.

فیلمی کمتر دیده شده از دکتر #آزاد_حسین پوری جانباخته راه آزادی در #مهاباد



 فیلمی کمتر دیده شده از دکتر #آزاد_حسین پوری جانباخته راه آزادی در #مهاباد


در تصویر مردی که لباس قرمز به تن دارد و زیر پیکر شهید #زانیار_ابوبکری را گرفته و سپس به میان جمعیت وارد شده و به  سازماندهی کردن قیام و اعتراض میپردازد همانا دکتر آزاد حسین پوری شهید راه آزادی است که خود در تاریخ ۲۶آبان ۱۴۰۱ بشهادت رسید

این سندی است از افتخارات و شجاعت این دکتر شریف و آزاده مهاباد که در راه آزادی ایران جان داد


زندان دهدشت جهنمی سرد وخاموش


 زندان دهدشت جهنمی سرد وخاموش


کولبران به جای اسرائیلی‌ها


🔴 کولبران به جای اسرائیلی‌ها


تیرهای جنگی فقط رو خودی‌ها اثر داره، وعده صادق علیه هم‌وطنان نه اسرائیل!

تیرهای جمهوری اسلامی در قلب کولبران بی‌گناه...


🕋 حکومت اسلامی دشمن ایرانیان

زندان خورین ورامین اینجا نفس کشیدن هم ممنوع است


 زندان خورین ورامین 

اینجا نفس کشیدن هم ممنوع است 


قاضی توکلی، صادر کننده حکم اعدام توماج صالحی را بشناسیم


 قاضی توکلی، صادر کننده حکم اعدام توماج صالحی را بشناسیم

محمدرضا توکلی معروف به قاضی توکلی، رییس دادگاه انقلاب اصفهان، قاضی صادر کننده حکم اعدام توماج صالحی است. توکلی در حال حاضر رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان است که همراه با ۲تن از مستشاران این شعبه به نام‌های روانمهر و ابراهیمی، حکم اعدام توماج را صادر کرده‌اند.


قاضی توکلی، صادر کننده حکم اعدام توماج صالحی 

قاضی توکلی

این قاضی جنایتکار که به صادر کننده حکم اعدام معروف است، توماج صالحی را به اتهام «معاونت در بغی، اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و دعوت به آشوب» متهم کرده و این موارد را از مصادیق «افساد فی‌ الارض» دانسته و او را به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرده است. توماج علاوه بر اعدام به مجازات‌هایی شامل ۲سال ممنوعیت از فعالیت‌های هنری، ۲سال ممنوع‌الخروجی و شرکت در کلاس‌های مدیریت رفتار نیز محکوم شده است. مطلب ادامه دارد...

افشای جزئیات تعرض جنسی و قتل نیکا شاکرمی به دست ماموران سپاه؛ سلاخی رویای آزادی با کارد دیکتاتور


 🔴 افشای جزئیات تعرض جنسی و قتل نیکا شاکرمی به دست ماموران سپاه؛ سلاخی رویای آزادی با کارد دیکتاتور


اسنادی که شبکه جهانی بی‌بی‌سی فاش کرده نشان می‌دهد ماموران سپاه پاسداران نیکا شاکرمی، نوجوان ساله معترض، را دستگیر کردند و پس از تعرض جنسی به او در یک ون گشت، با باتون به سرش کوبیدند و بعد جسدش را در یکی از خیابان‌‌های بلوار یادگار امام رها کردند.

گزارشی از مجتبا پورمحسن

همکاری با رسانه های خارج از کشور جرم است؛ دادستان کل کشور


 دادستان کل کشور گفت: "هر نوع همکاری با رسانه های معاند خارج از کشور جرم است." محمد موحدی آزاد از نهادهای نظارتی خواست تا نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه ها همکاری دارند اقدام کنند.

محل ویژه در زندان تبریز و روانی شدن زندانیان پس از ۱۰ روز


 محل ویژه در زندان تبریز و روانی شدن زندانیان پس از ۱۰ روز


دستگيرى سونا سجادى وسط #پخش_زنده #كلاب_هاوس توسط #گشت_ارشاد حكومتى !


 🔴 دستگيرى سونا سجادى وسط #پخش_زنده #كلاب_هاوس توسط #گشت_ارشاد حكومتى !


جمهوری جهل و جنون اسلامی

جان رویا ذاکری دختر تبریز در خطر است


 همزمان با تداوم بی خبری و افزایش نگرانی‌ها از سرنوشت رویا ذاکری، معروف به «دختر تبریز» ویدیوی او در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است. روز گذشته سینا یوسفی، وکیل دادگستری در شبکه اکس نوشت رویا که دوران حبس خود را در زندان مرکزی تبریز سپری می‌کرد، از ۱۱ فروردین با تصمیم مقامات امنیتی به بیمارستان اعصاب و روان رازی منتقل و در بی‌خبری مطلق در آنجا بستری شده‌است. آقای یوسفی هشدار داد «با توجه به سابقه‌ای که در سرکوب مخالفان این‌چنینی وجود دارد، جان او در خطر است.»

به یاد شیرین علم هولی


 #شیرین_علم_هولی در خانواده‌ای فقیر در روستای دیم قشلاق در حوالی #ماکو به دنیا آمد. شیرین علم هولی به دلیل فقر شدید خانواده فرصت تحصیل نداشت و دختری بی‌سواد بود. او تنها در زندان توانست پنج کلاس درس بخواند. با این همه شیرین علم هولی از ابتدا با فرهنگ مبارزاتی و ظلم‌ستیزی مردم کردستان آشنا بود. شیرین علم هولی در سال‌ ۱۳۸۴ در زمره هواداران حزب حیات آزاد #کردستان به فعالیت‌ ‌پرداخت. او در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به اتهام عضویت در این حزب و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شد. این در حالی بود که وی در دوران بازجویی بدلیل ندانستن زبان فارسی قادر به دفاع از خود و حتی پاسخگویی درست به بازجو نبود. شیرین علم هولی در بامداد ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ به همراه علی حیدریان، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی و علی اسلامیان اعدام شد

ویدیویی از دو زندانی عقیدتی کرد اعدام شدە به‌نام‌های «#قاسم_آبستە» و «#داوود_عبداللهی»


 🎥 سازمان حقوق‌بشری «هانا» ویدیویی از دو زندانی عقیدتی کرد اعدام شدە به‌نام‌های «#قاسم_آبستە» و «#داوود_عبداللهی» منتشر کرده است.


این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که ویدیو در زندان رجایی‌شهر کرج ضبط شده اما تاریخ و زمان آن مشخص نیست‌.


قاسم آبستە و داوود عبداللهی به همراە دو زندانی و از هم پروندەهایشان با نام‌های «فرهاد سلیمی» و «ایوب کریمی» در تاریخ‌های ۱۴آبان، ٨آذر و ١٢دی ماە ١۴۰۳ و پس از تحمل ۱۴ سال حبس در زندان قزلحصار کرج اعدام شدند.


 #اخبار_ایران #اعدام #زندان

بلال نصرویی و خدانور لجه ای در یک قاب


 بلال نصرویی و خدانور لجه ای در یک قاب


کمپین فعالین بلوچ| بلال نصرویی و خدانور لجه ای هر دو هنرمند بلوچ که با روش های مختلف فریاد آزادیخواهی و عدالت خود را بلند کردند و در این راه جان خود را از دست دادند.


بلال نصرویی آهنگساز و خواننده بلوچ شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حالی توسط افراد ناشناس با ضربات چاقو به قتل رسید که وی بارها توسط نیروهای سپاه تهدید به مرگ شده بود.


آقای نصرویی به نزدیکان خود بارها اعلام کرده بود که اگر «من کشته شدم، بدانید که هیچ خصومتی با کسی نداشتم و مرگ من توسط نیروهای نظامی جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است.»


اسنادی که نشان میدهد نیروهای حکومتی باعث جان دادن کومار درافتاده شده اند


بی‌بی‌سی به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، مانع از رساندن کمک‌های اولیه و تلاش برای نجات جان کومار درافتاده نوجوان ۱۶ ساله‌ای شدند که در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی زخمی شد و سپس جان باخت.

کومار درافتاده در روز هشتم آبان ۱۴۰۱ در پیرانشهر کشته شد. به گفته منابع مطلع، او حدود ساعت هشت شب در میدان «محمد اوراز» هدف شلیک مستقیم ماموران با گلوله ساچمه‌ای «از فاصله ۳ متری» قرار گرفت.

با وجود این که به شدت زخمی شده بود، ماموران او را با خودرویی که پلاک شخصی داشت به اداره آگاهی پیرانشهر منتقل کردند. و با همان وضع خونریزی یک ساعت و نیم عمدا در بازداشت نگه داشته اند تا بر اثر خونریزی فوت کند! 



گزارشی از زندان زاهدان


 

ویدیویی از بی‌تابی مادر متین نادرخانی، جان‌باخته اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در محل کشته شده


 هشدار محتوای ناراحت کننده

ویدیویی از بی‌تابی مادر متین نادرخانی، جان‌باخته اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در محل کشته شده او منتشر شده است. 

متین نادرخانی، دروازه‌بان تیم داماش بود که در تابستان و جریان اعتراضات سراسری بازداشت و با وثیقه موقتا آزادی شد. 

او در بهار ۱۴۰۲ مفقود شد و خانواده پیکرش را ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ یافتند. در گواهی فوت این جوان، علت جان‌باختن او، خونریزی مغزی و له‌شدگی بافت مغز بر اثر شلیک دو گلوله به سر عنوان شده که بر پایه گزارش‌ها خانواده اطمینان دارند، توسط نیروهای امنیتی کشته‌ شده‌ است.  

ویدیو با موسیقی منتشر شده است.

زندان #اسدآباد_اصفهان ، اردوگاهی برای بیگاری هزاران زندانی


 زندان #اسدآباد_اصفهان ، اردوگاهی برای بیگاری هزاران زندانی 


مرگ قاضی "هیات مرگ"


 

گزارش تکان‌دهنده از آزار و اذیت زنان بازداشتی و خانواده آن‌ها توسط ماموران گشت ارشاد


 

گزارش تکان‌دهنده دادبان از آزار و اذیت زنان بازداشتی و خانواده آن‌ها توسط ماموران گشت ارشاد


دادبان دریافته، ماموران گشت ارشاد پس از بازداشت غیر قانونی زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، با تهدید و وعده و وعید آنها را فریب داده و وادار به انجام اعمالی از جمله تماس به زور با خانواده یا تایید صحت و اصالت عکس بدون حجاب خود از طریق امضاء آن می‌کنند.


در همین زمینه شماری از شاهدان عینی و زنان بازداشت‌شده به دادبان گفته‌اند که پس از بازداشت از سوی ماموران گشت ارشاد به شدت تحت فشار قرار گرفته و وادار به برقراری تماس تلفنی با خانواده خود شده‌اند.


به گفته این زنان، ماموران پس از برقراری تماس زنان بازداشت‌شده با خانواده، ناگهان در میان صحبت آنان و بلافاصله پس از اعلام بازداشت از سوی بازداشت‌شده به خانواده خود، تلفن شخصی آنها را گرفته و در حالت بی‌صدا (سایلنت) قرار می‌دهند تا به این وسیله خانواده وی را به شدت در معرض نگرانی و فشار روانی قرار دهند.


همچنین به روایت شاهدان عینی، ماموران گشت ارشاد زنان را مجبور می‌کنند تصاویر بدون حجاب خود را که توسط دیگر ماموران و به زور گرفته شده، امضاء کرده و صحت و اصالت آن را تایید کنند. این در حالی است که برخی از این زنان به اجبار و با تهدید و فریب، پس از بازداشت وادار به برداشتن دوباره حجاب اجباری با هدف گرفتن عکس باکیفیت توسط ماموران شده‌اند.


این اقدامات ماموران گشت ارشاد در حالی است که اساسا بازداشت زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری کاملا غیر قانونی است و پلیس هیچ مجوز قانونی در بازداشت زنان با استناد به این موضوع ندارد. از سوی دیگر وادارسازی زنان به تماس با خانواده در عمل مصداق اعمال آزار و اذیت و شکنجه روانی علیه خانواده بازداشتی محسوب شده و اجبار کردن زنان به امضاء تصاویر بدون حجاب نیز مصداق پرونده‌سازی و اخذ اعتراف اجباری است.


#حجاب_اجباری

#گشت_ارشاد

فیلمی از زندان قزلحصار کسی نیست به دادمان برسد


 گزارشی از وضعیت زندانیان زندان #قزلحصار_کرج از زبان یک زندانی در فیلم کوتاهی که به صورت مخفیانه از داخل زندان ارسال کرده  است، می گوید: 

«هر هفته ۱۰ تا ۲۰ نفر در اینجا اعدام می شوند و زندانبانان با زندانیان به شکل فجیعی بدرفتاری میکنند.»

کسی نیست به دادمان برسد 

فیلمی از مراسم یادبود #ناصر_عطارود در #قم که توسط قاتلان خامنه ای در زندان #لنگرود ،‌ که ۲ بار اعدام شد


 فیلمی از مراسم یادبود #ناصر_عطارود   در #قم که توسط قاتلان خامنه ای در زندان #لنگرود ،‌ که  ۲ بار اعدام شد


به یاد #ریحانه_جباری قهرمان در سالروز جاوانگی اش که به دست قاتلان مردم ایران اعدام شد


 به یاد #ریحانه_جباری  قهرمان در سالروز جاوانگی اش که به دست قاتلان مردم ایران اعدام شد



علیه فراموش؛ محمد اقبال نایب زهی



 #علیه_فراموشی 


«رد خونش را دنبال کردم

به کودکی رسیدم که نان آور خانه بود، از خطه بی‌نشان ها، از ‎بلوچستان مظلوم..

و مادری که در سکوت 

بی رحم شب فریاد می زد: 

از درد تو دیوانه شدم.»


به مویه‌های مادر محمد‌اقبال نائب‌زهی، گوش کنید (اسلاید دوم): «خدا منو می‌کشت، ولی تو رو نگه می‌داشت، چطور خواهرانت را یتیم کردی، از درد تو دیوانه شدم، خونه به خونه می‌گردم، بدون تو طاقت نمیارم.» 


مادر محمداقبال نتوانست تحمل کند و با رفتن او سکته کرد، حال جسمی او خوب نیست و توان راه‌رفتن ندارد.


محمداقبال از ۹ سالگی کارگری کرده بود، او در جمعه خونین با شلیک گلوله از پشت کشته شد، جمعه‌ای که بیش از ۱۰۰ هم‌وطن در زاهدان بی‌رحمانه کشته شدند. 


محمداقبال آرزو داشت یک گوشی بخرد.



#محمد_اقبال_نائب_زهی

صدای بچه های اکباتان باشیم.


 صدای بچه های اکباتان باشیم.

صدای تمام زندانیان و مبارزان ایران باشیم،

تعداد زیادی از هموطنان ما صدایی رسا ندارند. 

فراموش نکنیم 

ایران یکپارچه یعنی، اتحاد تمام 

اقوام ایرانی، فارغ از رنگ و گویش 

و مذهب و اندیشه.

تصاویری واقعی و دردناک از #کولبران_کردستان


 تصاویری واقعی و دردناک از #کولبران_کردستان


ویدیویی از ضرب ‌ شتم محمد طریقت در کنار خانواده اش توسط ماموران حکومتی

  #محمد_طریقت_اسفنجانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای #آذربایجان_شرقی، با انتشار ویدیویی از ضرب و شتم خود در مقابل خانواده‌اش خبر داد.   ...