۱۴۰۳ تیر ۱۰, یکشنبه

متهمان خانه اصفهان قبل از اعدام شکنجه شدند

 

متهمان پرونده «خانه اصفهان»، لحظاتی قبل از اعدام مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.


خبرنگار ایران اینترنشنال در گزارشی در گفت‌و‌گو با منابع آگاه نوشته است: 


«اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال نشان می‌دهد مسئولان زندان دستگرد اصفهان در شب اجرای حکم اعدام سه معترض زندانی در پرونده موسوم به خانه اصفهان، در ساعت یک بعد از نیمه شب، به دستور مقامات قضایی، تمام تلفن‌های زندان را قطع، موبایل‌های پرسنل را جمع‌آوری و حکم را اجرا کرده‌اند. صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی در نیمه شب ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در حالی اعدام شدند که مردم در شب‌های ۲۴ و ۲۷ اردیبهشت در اعتراض به اجرای حکم آنها مقابل زندان دستگرد تجمع کرده بودند.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده صالح میرهاشمی مسئولان زندان یک روز قبل از اجرای حکم، به صالح گفته بودند که حداقل تا ۱۰۰ روز آینده حکم را اجرا نخواهند کرد. یک زندانی که در شب اجرای حکم، سلول او در نزدیکی سلول این سه معترض بوده به یکی از نزدیکان خانواده صالح میرهاشمی گفته است که تعدادی مامور در ساعت یک بعد از نیمه شب به سلول آنها هجوم برده‌اند، آنها را ضرب و شتم کرده‌اند و به سالن اجرای حکم برده‌اند.


منابع نزدیک به خانواده هر سه معترض اعدام شده در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال آثار خون و جراحت و کبودی را هنگام شناسایی پیکر بی‌جان آنها در سردخانه تایید کرده‌اند. این سه معترض در یک پرونده‌سازی جعلی و زیر فشار شکنجه‌های جسمی و جنسی و روحی متهم به قتل دو بسیجی به نام‌های محمدحسین کریمی و محسن حمیدی و یک مامور یگان ویژه به نام‌اسماعیل چراغی در شب ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در منطقه خانه اصفهان شدند.» 

به گزارش دادبان ۲۵ آبان‌۱۴۰۱، در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان»، سه عضو نیروی بسیج به نام‌های «محسن چراغی»، «محسن حمیدی» و «محمد کریمی» کشته شدند.


نیروهای امنیتی مدعی‌شدند که کشته‌شدن این نیروها، یک «اقدام تروریستی» بوده و ۶ نفر را در ارتباط با این پرونده بازداشت کردند.


در جریان این پرونده صالح میرهاشمی، به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کمری، مجید کاظمی به «محاربه» از طریق کشیدن سلاح کلاشینکف، سعید یعقوبی به «محاربه» از طریق کشیدن اسلحه متهم شدند. که در دادرسی ناعادلانه به اعدام محکوم شدند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

ویدیویی از ضرب ‌ شتم محمد طریقت در کنار خانواده اش توسط ماموران حکومتی

  #محمد_طریقت_اسفنجانی، وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای #آذربایجان_شرقی، با انتشار ویدیویی از ضرب و شتم خود در مقابل خانواده‌اش خبر داد.   ...